Liikunta- ja retkeilykerho

Vastuuhenkilö Pertti Niskanen

Liikkuminen on tunnetusti mukava ja halpa tapa hoitaa terveyttä. Tutkitusti liikunta mukavassa seurassa laskee verenpainetta, ja endorfiinin ja muiden hyvän olon hormonien tuotanto lisääntyy. Kuntoa hoitamalla vastustuskykymme kasvaa ja sairauden tai onnettomuuden sattuessa, toipilasaika lyhenee huomattavasti! Liikkuminen luonnonpoluilla laittaa tunnetusti myös aivot työskentelemään aktiivisesti.

Pyrimme järjestämään meille senioreille sopivaa kävelyliikuntaa helpoilla kävelyreiteillä tai metsäpoluilla.

Liikuntaan voimme myös yhdistää jonkin kulttuurikäynnin, makkaranpaiston, lintubongauksen tai jonkin jäsenten toivoman aktiviteetin. Ulkoiluvaatteet ja -kengät sekä vesipullo riittää. Lähiretkille, kuten Koitelinkoskelle tai Liminganlahdelle, mennään kimppakyydein.

Liikunta- ja retkeilykerho tulee vaalimaan liikkumistamme myös Raatin uimahallilla sekä Oulu-hallissa, jossa voimme kävellä lämpimässä ja pitävällä alustalla silloin, kun emme pääse luontoon. Luonnossa liikkuminen on meidän ykkösjuttumme.

Liikunta- ja retkeilykerho kokoontuu 1-2 kertaa kuukaudessa erikseen ilmoitettuina tapahtumina. Seuraa ilmoittelua sähköpostissa, Facebookissa, senioriliiton sovelluksessa, yhdistyksen www-sivujen tapahtumissa sekä liikunta- ja retkeilykerhon omassa WhatsApp -ryhmässä. Seuraa Tapahtumat-sivua.

TERVETULOA MUKAAN ILOISEEN JA INNOSTAVAAN SEURAAN!