Rollaattorimarssi 8.5.2026

Osallistuimme Oulussa järjestettyyn Rollaattorimarssiin. Osallistujat kokoontuivat Mannerheimin puistoon, josta käveltiin Rotuaarin aukiolle Valkean kautta. Yhdessä marssimme ja kävelimme hyvän ja arvokkaan vanhuuden puolesta osana valtakunnallista tempausta.

Marssin jälkeen Rotuaarin lavalla kuulimme puheita ja musiikkia. Ohjelman juonsi Marja-Leena Kemppainen. Puheen pitivät mm. Oulun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Lauri Nikula, Pohteen vanhusneuvoston puheenjohtaja Sirkka-Liisa Mikkonen ja Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen aluevaltuutettu Anne Huotari. Musiikista huolehti haitarinsoittaja Kullervo Kukkula ja lauloimme kaksi laulua hänen säestämänään.

Aurinkoisessa säässä kokoonnuttiin Mannerheimin puistoon.
Antti kantoi yhtä banderollia.
Rotuaarin aukio oli täynnä meitä senioreita.
Ilmapalloja ja banderolleja kuin Vappuna.
Marja-Leena Kemppainen
Kansantanssiryhmä Ranttalit laittoivat yleisönkin tanssimaan ja huiveja heiluttamaan.
Lauri Nikula, Oulun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja.
Anne Huotari, sosiaalineuvos, Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen aluevaltuutettu.